Defekte Sonde

  • No longer available. I need one too, but the problem is not only is the thermistor failing, but the plastic housing is no longer sealing the fuel as it ages. I have a design in mind for a replacement, I just need the time to make it. The thermistor itself is readily available, but replacing the thermistor on the original housing is nearly impossible. For now I have a blanking plug on my fuel tank until I can make my own piece. Another problem is that even if you buy a working used sensor it is not guaranteed to seal properly. My broken one sealed fine until I removed it, and even with new sealing washers, it would no longer seal when I reinstalled it. The same is true of a used, serviceable unit I also had, so I made a blanking plug out of aluminium until I can make a whole new unit.

    Einmal editiert, zuletzt von lucky phil ()

  • Problem erkannt Phil... :FG


    Die Abdichtung... Daher suche ich einen defekten Sensor um einen Verschluß fertigen zu lassen. Die Dreher hier tun sich mit einem Modell leichter bei sowas. Und ich hab keine Lust da aufwändig Zeichnungen anzufertigen. Lieferbar sind die Teile schon lange nicht mehr, und ausgebaut ist nichts mit fahren. Der Kumpel braucht seine Cali aber täglich.

    Gruss
    Zucchi


    Hardcoreguzzis laufen ohne Ketten!

  • Problem identified Phil... :FG


    The seal... That's why I'm looking for a defective sensor so I can have a closure made. The turners here have an easier time with a model. And I don't feel like making complex drawings. The parts haven't been available for a long time, and you can't drive it without removing it. But my buddy needs his Cali every day.

    You can make a flat washer that you can use as a cover plate until you are able to make a replacement. That's basically what I did. I was going to make the body out of aluminum. You will need fuel rated wires and fuel rated shrink tubing and a good fuel rated tank sealant.




    Phil

  • Es geht um einen Stahltank, nicht um einen Nylontank, da wäre das mit abschrauben des Stutzens und einer Platte getan.


    Ich hatte einen Hydraulikstopfen mit Vitondichtung von Parker im Sinn, Ermetoverschraubung. Bei unseren Maschinen ist ja alles hydrostatisch, leider hab ich im ganzen Werk nichts passendes für den Calitankstutzen gefunden...


    Gruss
    Zucchi


    Hardcoreguzzis laufen ohne Ketten!

  • This is a steel tank, not a nylon tank, in which case it would be done by unscrewing the nozzle and a plate.


    I had in mind a hydraulic plug with a Viton seal from Parker, Ermeto screw connection. Everything on our machines is hydrostatic, unfortunately I couldn't find anything suitable for the Calitank nozzle in the whole factory...


    Das habe ich natürlich vergessen. Kalifornischer Stahltank.

    Phil

  • Also wenn ich das richtig verstehe brauchst Du nur einen Verschluss, der Geber beleibt draußen, richtig?


    ...kann man nicht aus dem Tankgeber die Verschraubung abbauen und diese Verschraubung so ändern (zuschweißen oder löten) das die dann als Verschluss genommen werden kann? ..ich kenne das Teil nicht aber so könnte es auch gehen oder?

    sagmo Guzzi Fuzzi

  • So sieht das Ding aus:


    https://wendelmotorraeder.de/i…s/original/GU03103000.jpg


    Man könnte eine Platte in die Mutter legen mit Dichtung... Original ist da noch eine Kunststoffdichtung auf der Sonde. Nun kann man das ganze auch nicht bombenfest andrehen, weil halt alles Plaste. Daher meine Idee mit dem Hydraulikstopfen. Das kann man dann richtig festknallen. Da dichtet dann der Vitonring und der Konus im Stutzen.

    Gruss
    Zucchi


    Hardcoreguzzis laufen ohne Ketten!

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